وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر نقش مدیران مدارس گفت: مدیران مدارس اگر بخواهند نماز را اجرا کنند،می‌توانند و هیچ چیز نمی‌تواند جلوی آن‌ها را بگیرد.

نقش انکار نشدنی مدیران برای اجرای نماز در مدرسه

​وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر نقش مدیران مدارس گفت: مدیران مدارس اگر بخواهند نماز را اجرا کنند، می‌توانند و هیچ چیز نمی‌تواند جلوی آن‌ها را بگیرد، آیین نامه اجرایی مدارس اختیارات زیادی به مدیر مدرسه داده است و فرق مدارس موفق و غیرموفق در امکانات نیست بلکه در مدیر و معلمان است. انجمن اولیاء و مربیان را باید به جایگاه خود برگردانیم. مدرسه شریک راهبردی خانواده است، تربیت کار خانواده است نه مدرسه، باید کاری کنیم دغدغه خانواده ها از آموزش به تربیت برود.

رضامراد صحرایی در پنجمین اجلاس سراسری نماز دانش آموزان در مشهد که با حضور مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها و مسئولان ستاد اقامه نماز سراسر کشور و ... برگزار شد؛ گفت: نقش مدیران مدارس در اجرای نماز در مدرسه انکار ناشدنی است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش رضا مراد صحرایی گفت: باید بین کار فرهنگی و خدمت فرهنگی تمایز قائل شویم، کار فرهنگی کم هزینه تر است و اگر نباشد خدمت فرهنگی ارزشی ندارد. این دو اگر به هم اتصال پیدا نکنند نتیجه موردانتظار به دست نمی آید. برای مثال اردو یک خدمت فرهنگی است و اگر در آن کار فرهنگی انجام نشود به نتیجه نمیرسد و در حد خدمت باقی می ماند.

کار فرهنگی معطل باور درونی ماست، و اجرای نماز در مدارس کار فرهنگی است، وجود نمازخانه در مدرسه حتما لازم است اما نماز خواندن معطل نمازخانه نیست. نماز پاسخگویی به یک نیاز فطری است، مسئله اصلی ما و راه حل آن نماز است.

وی با تاکید بر نقش مدیران مدارس گفت: تحول از سر شروع می‌شود و مدیران مدارس اگر بخواهند نماز را اجرا کنند می‌توانند و هیچ چیز نمی‌تواند جلوی آن‌ها را بگیرد، آیین نامه اجرایی مدارس اختیارات زیادی به مدیر مدرسه داده است و فرق مدارس موفق و غیرموفق در امکانات نیست بلکه در مدیر و معلمان است. انجمن اولیاء و مربیان را باید به جایگاه خود برگردانیم. مدرسه شریک راهبردی خانواده است، تربیت کار خانواده است نه مدرسه، باید کاری کنیم دغدغه خانواده ها از آموزش به تربیت برود.

وی با اشاره به بازدید از اردوی مادردختری حورا در آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: حضور مادران و دختران در کنار هم در اردوهای یک روزه حورا خراسان رضوی نشان دهنده تحولی بزرگ و خوشحال کننده است؛ ما می توانیم کمک کنیم فرد به استعداد وجودش برسد.

وی گفت: مشکل امروز ما اگر خودمحوری است نماز درمان آن است. اگر عدم عزت نفس فرزندانمان است، اگر کمبود اعتماد به نفس و آرامش و مسئولیت پذیری اجتماعی است نماز همه این‌ها را به آنان می‌دهد، نماز به زندگی معنا می دهد؛ بین آسیب‌های اجتماعی و نماز رابطه عکس وجود دارد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین راه حل بسیاری از مشکلات کشور را از مدرسه عنوان کرد.

وزیر آموزش و پرورش در پایان با اشاره به شهادت شهید اسماعیل هنیه گفت: اسرائیل هیچوقت به عنوان یک کشور شناخته نخواهد شد، هروقت ما را کشتند ما قوی تر و اسرائیل به زوال خود نزدیک تر شد و امروز می‌بینیم چفیه مجاهدان فلسطینی بر گردن دانشجویان آمریکاست، این فطرت انسان‌هاست که به این ظلم بزرگ هشیار شده است.

منبع: خبرگزاری ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.